pondělí 25. srpna 2014

Meat free Monday

Právě jsem se připojila k iniciativě Meat free Monday.  Určitě jste o téhle kampani už slyšeli, pokud ne, můžete si o tom přečíst třeba tady. Ve zkratce jde o to, že jeden den v týdnu zcela vynecháte maso a tím tak trochu prospějete životnímu prostředí i sobě. Přiznám se, že nejsem zrovna nějak moc ekologicky smýšlející jedinec (sice třídím odpad, ale tím asi planetu nezachráním, že? :D ), takže maso v pondělí nejím spíš kvůli sobě. Jinak jsem děsnej masožravec, ale jeden den bez masa mi určitě jen prospěje :) 
A co mě k tomu vlastně přivedlo? Byla to kuchařka Den bez masa, kterou jsem viděla na pultech knihkupectví a okamžitě jsem se do ní zamilovala. Ale o ní až někdy později. Dnes si raději dáme recept na skvělé a rychlé těstoviny, které já považuji za jeden z nejlepších způsobů, jak využít houby, když si jich z lesa přinesete jen pár. A perfektně se hodí právě na Meat free Monday :)
Tagliatelle s lesními houbami
(1 porce)
porce těstovin, kolik sníte                          1 šalotka
větší hrst čerstvých lesních hub                   1 stroužek česneku
1 dcl bílého vína                                         2 lžíce olivového oleje
2 lžíce smetany                                          sůl a pepř
pár lístků rozmarýnu

Těstoviny uvaříme al dente. Na olivovém oleji krátce zpěníme nakrájenou šalotku, přidáme na plátky nakrájený stroužek čeneku a pokrájené houby. Krátce osmahneme, dokud houby nezměknou, osolíme a opepříme, přidáme i rozmarýn. Poté zalijeme bílým vínem a necháme zredukovat na polovinu. Zalijeme smetanou, přidáme zcezené tagliatelle a zamícháme, aby se obalily omáčkou. Podáváme nejlépe s dobrým bílým vínem :)

Večer bude můj oblíbený dýňový krém, takže první den bez masa splněn :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš komentář